Tunel, ktorý čoskoro pribudne do prevádzky, má dĺžku 1,15 kilometra a
bude sa v ňom dať jazdiť rýchlosťou 100 kilometrov za hodinu. Je to
dvojrúrový tunel s tromi priečnymi prepojeniami a siedmimi SOS
výklenkami v každej rúre.
"Bikoš je vo viacerých uhloch pohľadu unikátny, vykazuje mimoriadne
nízky prítok podzemných vôd. 'Suchosť' tunela predstavovala veľkú výhodu
pri razení a uľahčí aj prevádzku tunela. Tá bude finančne nenáročnejšia
popri 'suchosti' aj vďaka inteligentnému LED diódovému systému
osvetlenia," povedala Žgravčáková.
Čo sa týka ostatných častí stavby, podľa jej slov by v križovatke Prešov
mali už o pár týždňov realizovať kladenie obrusnej asfaltovej vrstvy.
"Na prístupovej ceste k južnému portálu tunelu Bikoš sa realizujú
žľabovky a konštrukcia vozovky, na ceste k severnému portálu je položená
prvá asfaltová vrstva. Na mostoch realizujeme rímsy, odvodnenie a
injektáž. V nasledujúcom období budeme na mostoch priebežne ukladať
liaty asfalt, následne asfaltové vrstvy a práce budú pokračovať montážou
zvodidiel," priblížila Žgravčáková.
Severný obchvat mesta má dĺžku 4,3 kilometra a motoristom ušetrí
približne desať minút. NDS predpokladá intenzitu dopravy v počte 15.000
vozidiel za 24 hodín. Zhotoviteľom je Váhostav-SK a TuCon. Zmluvná cena
predstavuje 142.876.816 eur. Stavba je financovaná zo štátneho rozpočtu.
Predpokladaný termín odovzdania je plánovaný v lete tohto roka.